De vorba cu un consultant Start-up Nation. Ce pasi trebuie sa urmezi

Pentru ca tocmai ce s-a anuntat cea de-a treia sesiune Start-up Nation, ne-am informat noi pentru tine in legatura cu urmatorii tai pasi. Asta in cazul in care esti aici pentru ca iti doresti sa-ti deschizi un service auto, vopsitorie, tinichigerie, vulcanizare sau statie ITP pe fonduri Start-up Nation. Sau daca vrei sa-ti reinnoiesti echipamentele. Daca nu, si ai nimerit aici din greseala, poti sa-ti pierzi timpul prin catalogul nostru de produse.  Revenind. În timp ce noi te putem ajuta cu ofertarea echipamentelor și sculelor pe care îți dorești să le achiziționezi, cu banii de la Start-up Nation, cel mai bun prieten al tau va fi un consultant care te va ajuta să-ți duci până la capăt proiectul. Luand asta in calcul, am mers direct la sursa si am stat de vorba cu doamna Manuela Buzatu, consultant specialist la European Consulting, care a ajutat nenumarate afaceri din domeniul auto sa treaca cu brio prin tot procesul.

Consultant Manuela Buzatu

1. Cand incepe munca efectiva pentru proiect?

Initiativa pentru aplicarea unui asemenea proiect poate incepe chiar cu 6 luni inainte de deschiderea liniei de finantare. Inainte de aplicarea pentru un proiect Start-Up Nation, au loc intalniri cu potentialii beneficiari in cadrul carora se face o „radiografie” a clientilor: experienta detinuta in domeniu, experienta in afaceri, studiile pe care le are, resursele financiare de care dispune, afacerea pe care doreste sa o initieze, parcurgerea grilei de punctaj pentru a realiza prescorarea proiectului si a previziona sansele de reusita, stabilirea etapelor ce urmeaza a fi parcurse (infiintarea firmei, obtinerea ofertelor pentru fundamentarea bugetului), prezentarea beneficiilor proiectului, dar si a obligatiilor si a indicatorilor de monitorizare etc.

2. Ce face consultantul si ce face aplicantul?

Consultantul se va ocupa de elaborarea si implementarea cu succes a proiectului, fiind un real sprijin pentru beneficiari, in virtutea contractului de consultanta.  El ii asista pe acestia in orice etapa a realizarii proiectului si chiar mai mult – le ofera informatii pentru infiintarea firmelor (care va fi codul CAEN ce trebuie sa-l aiba in actul constitutiv), ii atentioneaza asupra faptului ca trebuie tinuta o evidenta contabila distincta a proiectului  etc. Aplicantul se ocupa de strangerea ofertelor, poarta responsabilitatea asupra corectitudinii implementarii proiectului si asupra managementului afacerii.

3. De unde ne luam documentația?

In cadrul intalnirilor cu consultantul li se explica potentialilor beneficiari mecanismul de functionare a programului cu finantare nerambursabila si pasii de urmat; incepand cu infiintarea firmelor, alegerea corecta a codului CAEN pe care urmeaza a se aplica, lista cheltuielilor eligibile etc. Li se furnizeaza si sursele (link-uri la site-urile oficiale) si materialele pentru documentare.

4. Care este provocarea supremă?

Totul se rezuma la bani! In calitate de consultant nu as sfatui pe nimeni sa initieze un proiect  Start-up Nation fara resurse financiare. Desi proiectul are rata de co-finantare 0, in momentul in care te apuci de afacere si inchiriezi un spatiu sau, si mai greu, il construiesti, trebuie sa il aduci la niste standarde. Trebuie sa gandesti totul pentru ca atelierul de reparatie sa aiba un flux optim. De exemplu, ii sfatuim pe clienti sa gaseasca o persoana specializata care sa-i consilieze asupra fluxului tehnologic.

Daca fluxul nu este bine gandit de la inceput, totul va fi un fiasco, fiecare operatie in parte trebuie sa aiba o logica. Dupa ce gasesti spatiul, trebuie sa investesti in el, fie ca e vorba despre saparea unei gropi pentru montarea unui elevator, fie ca e vorba de igienizarea spatiului, reconditionarea vestiarelor etc. Acestea sunt cateva exemple de operatii de amenajare a spatiului inchiriat, toate pe bani proprii. Daca nu ai nici un leu, nu prea ai cum sa inaintezi, aceste operatiuni sunt necesare.

5. Cine cere ofertele? Beneficiarul sau consultantul?

Beneficiarul face prospectarea pietei si selecteaza oferta care este cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnico – economic; el va alege cele mai bune echipamente care ii vor permite realizarea operațiunilor care se vor face în atelier.

6. Care sunt cele mai frecvente intrebari pe care le primiti de la aplicanti?

„In cat timp pot primii banii si cat e comisionul?” Adica acoperirea cheltuielilor. Cheltuieli care nu sunt foarte mari, insa pentru un om care se apuca acum de un business, pot fi. Inca de la aceasta etapa se pot ivi probleme (trebuie acoperit comisionul catre Fondul de Garantare, in cazul in care banca nu acopera aceasta cheltuiala printr-un alt program, dobanzi, comisioane de acordare a creditului etc.). Deci, tot la bani revenim.

Clientii vor, de obicei, de la noi o consiliere din punct de vedere al programului – ce conditii trebuie sa respecte: perioada minima in care trebuie sa fie mentinuti angajatii, cand trebuie sa inainteze raportarile anuale, ce conditii trebuie sa respecte in perioada de implementare si monitorizare a proiectului etc.

Privacy Preferences
tunci când vizitați site-ul nostru web, acesta poate stoca informații prin intermediul browserului dvs. de la anumite servicii, de obicei sub formă de cookie-uri. Aici vă puteți modifica preferințele de confidențialitate. Vă rugăm să rețineți că blocarea anumitor tipuri de module cookie poate avea un impact asupra experienței dvs. pe site-ul nostru web și asupra serviciilor pe care le oferim.